חוקרים ולומדים יחד


משלחת חילופי נוער ערבי-יהודי-פולני-גרמני, יצאה השנה בשיתוף עם עמותת Building Bridges וגבעת חביבה.
תלמידי המשלחת נבחרו מהיישובים קציר וברטעה, באחריות הובלתם של איציק תייר, מנהל מחלקת חינוך קציר-חריש ורעפת כבהא, מנהל מחלקת חינוך  (ברטעה).
מלבד המפגשים החד לאומים שכל קבוצה עברה התלמידים עברו תהליך הכנה ובו שלושה מפגשים דו-לאומים בגבעת חביבה:
1.      מפגש הכרות עם תכנית המשלחת ורקע בנושא המרכז.
2.      סמינר חד יומי בגבעת חביבה בנושא מודעות למרחב ציבורי משותף הנוגע בסוגיות של אזרחות בחברה דמוקרטית משותפת.
3.      תדרוך בטחוני.
כמו-כן, התלמידים נדרשו לעמוד במטלות הנוגעות להיסטוריה המשותפת בין הארצות והחברות (ישראל-גרמניה-פולין), נושאים אקטואליים בפוליטיקה הישראלית והאירופאית בנוגע לפליטים, וסוגיות בין תרבותיות שהן מרכיב מסקרן וחשוב במפגש בין ארבעת הקבוצות.

במפגש בגרמניה, הנוער היהודי-ערבי נפגשו עם קבוצות נוער מגרמניה ופולין. יחד הם עברו תהליך לימוד אינטנסיבי ומעמיק אשר כלל חקר, בחינת ההיסטוריה והנרטיבים השונים של היהודים, הפלסטינים, הגרמנים והפולנים. במהלך התהליך המונחה התאפשר לנוער לבחון סוגיות מורכבות המתייחסות לקהילות מהם הם מגיעים, השפעתן על חייהם והשלכתן על חיי היום יום של הנוער. בביקור הגומלין בארץ, הקבוצות המקומיות ארחו ביחד את הנוער הפולני וגרמני והעמיקו את תהליך ההכרות והלימוד.


משתתפי המשלחת ניסו להבין את טרגדיית ה"פליטים" באירופה מזווית ראייה השוואתית, על מנת ללמוד איך חברות אחרות מתמודדות כיום עם נושא הגזענות, סוגיה המכתימה קשה כל חברה שאינה מגלה יחס סובלנו והכלה למיעוטים שבתוכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה